zondag 20 juni 2021

Vaderdag

Hey hallo!

Vorige week zondag was het vaderdag.
Altijd moeilijk om voor mijn vader een leuk presentje te vinden en een kaart voor hem maken is al helemaal geen makkie.


Dit jaar een kaartje met een grote knipoog naar Oostenrijk. Daar is hij vorig jaar o.w.v. zijn enkel/beenbreuk en Covid niet heen kunnen gaan. Maar dit jaar is hij niet te houden denk ik!
De muzieknootjes slaan dan weer terug op de film "The Sound of Music".

De film komt meestal tijdens de eindejaarsperiode op tv. Een aantal jaren geleden zaten we thuis en kwam tijdens het reclameblok dat de film die avond zou spelen. Mijn vader zei stellig "Straks met zijn allen stipt op het beginuur klaarzitten op de bank", want we gingen de film samen kijken.
We lachten eens goed met zijn allen. Maar wie laatste lacht best lacht, want tegen dat de film begon zaten we allemaal braafjes op de bank om de film te bekijken.
Een jaar later werd hij weer vertoond, maar mijn ouders waren toen in Oostenrijk. Lolbroek als ik ben maakte ik een filmpje, van de tv en de foto van mijn ouders die ik op de bank had neergezet. Ik schreef erbij; "ookal zijn jullie er even niet, we houden de traditie in ere".
Nog een jaar later zaten we weer met z'n allen op de bank te kijken naar de film.
Mijn vader (alias Cap. von Trepp) zei laatst, je hebt De Meilandjes en De Planckaerts. Wel dan zijn wij de Von Trappjes...

In ieder geval kon mijn vader smakelijk lachen om de kaart toen hij 'm zag!

Liefs,
Sarah 

6 opmerkingen:

Martha zei

Leuke laart Sarah
Altijd leuk om toepasselijk te maken!
O ik ben ook dol op the sound of music, beetje nostalgie denk ik....en inderdaad zal de leeftijd zijn hihihi
Liefs Martha

Eri zei

Je hebt een leuke kaart gemaakt voor je Vader, hij past helemaal bij je verhaal!
Groetjes, Eri

R's Rue zei

I love the card you’ve made. It’s perfect. Have a great day. Hugs. Stay safe.
www.rsrue.blogspot.com

GerJanne zei

Oh wat heb je hier goed over nagedacht. Ontzettend leuk kaartje voor je vader. EN je verhaaltje erbij is zo enig te lezen! Je had geen betere kaart kunnen maken.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wateen leuk verhaal bij je leuke vaderdag kaart Sarah. Geweldig dat je hem helemaal op je vader toegespitst hebt.
Lieve groetjes Miranda

Marjan zei

De kaart voor je vader is top, zeker met dit verhaal erbij, erg leuk!