maandag 20 augustus 2018

Feest met Elyne!

Dag allemaal,

nichtje Elyne verjaart eind deze week, dus gaat er morgen een kaartje voor haar op de bus. 11 Jaar wordt ze alweer, wat gaat de tijd toch snel!

Ik ging voor haar begin augustus al aan de kaart-maak en probeerde allerlei zaken (want ik had een mooie slag kunnen slaan met heel wat diertjes van Eline en de alfabetmal van MD). Uiteindelijk werd het onderstaand kaartje:


Als basis een rechthoekig krafkaartje met daarop leuk dp van Action, de pijlen zijn wit en goud, meteen wist ik dat ik kurk wilde gebruiken. En toen ging ik alle beestjes af, want ik had van ze allemaal een voorbeeldje gemaakt... Ik zag de bomen door het bos niet meer en kon niet besluiten. Ik probeerde eerst wat met een 11 te doen, om daar op verder te bouwen. Maar dat ging niet van een leien dakje. Terug naar de beestjes dus en liet mijn keuze uiteindelijk vallen op het varkentje, want ze is uiteindelijk vrijdag het feestvarken en dat kan je wel zien! Als laatste sprint naar de eindmeet schudde ik nog wat diamanten uit mijn mouw en die kwamen in de rechterbovenhoek terecht.

Meisjes van 11; het zijn nog meisjes, maar voelen zich toch vaak ook al een dame. Dus een tof varkentje met verder een strak geheel zijn perfect denk ik voor die twilightzone, toch?
Ik post 'm ook nog bij Marianne Design, daar vragen ze een kinderkaartje.

Gebruikte MD-materialen:
- JU0948 - kurk
- JU0932 - diamond gems
- COL1402 - varkentje
- COL1350 - letters


Bouw-update:
Afgelopen vrijdag gingen we op pad bij enkele raamleveranciers om onze plannen binnen te doen en offertes op te laten maken. Bij één leverancier zat ons gevoel meteen goed. Hij verkocht natuurlijk wel zijn zaak, maar het was geen gladde verkoper. En die laatste heb je natuurlijk wel bij de filialen. Benieuwd naar de prijzen, want dat is ook een flinke hap uit het budget. Het was wel grappig, we bouwen in landelijke stijl, dus veel details, maar over sommigen hadden we toch niet meteen nagedacht. Gelukkig hebben Gunther en ik over het algemeen wel dezelfde smaak en kwamen we samen snel tot een besluit.
Aanstaande woensdag komen ze de laatste welfsels leveren en plaatsen. Dan krijgen de slaapkamers en de badkamer hun "eerste plafond" zeg maar. Spannend!
Komend weekend weten we dus wat doen! Bouwnetten leggen, bekisting voor de zoldertrap maken, eerste gevelstenen metsen, spouwisolatie steken, ... We hebben de werkjes nog voor het kiezen :) .


Liefs voor nu,
Sarah

4 opmerkingen:

GerJanne zei

Dat is een heel leuk kaartje voor Elyne. Dat varkentje is zo leuk en feestelijk. Zal ze vast en zeker heel mooi vinden.
EN de bouw, wauw dat gaat nu snel. Je ziet het elke keer mooier en echter worden denk ik. Drukke tijden voor Gunther en jou. Succes!!

Martha zei

Hoi hoi Sarah
Met recht een feestvarkenkaartje, leuk gemaakt en leuk verhaal!
Weer een episode verder met de bouw, veel succes!
Liefs Martha

Suzan zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt Sarah! Echt feest!
Groetjes Suzan
DT MD Challengeblog

Anita zei

Wat een leuke kaart heb je gemaakt voor je nichtje Sarah.
Gezellig dat je meedoet met onze challenge.

Gr. Anita
MDblog