woensdag 10 juni 2020

Swappen met GerJanne - 2020 #1

Hoi!

Wat ontzettend lang geleden, maar ik weet nog hoe het bloggen werkt.
Ik schrijf jullie dit berichtje van in ons nieuwe huisje. We wonen hier sinds begin dit jaar en het bevalt ons goed!
Met GerJanne sprak ik af dat wanneer ik gesetteld was, we de uitdagingen terug zouden opnemen.

De eerste tijd hebben we nog een aantal zaken in huis afgewerkt en was het natuurlijk ook kwestie van onze draai te vinden in het samenwonen: werken, huishouden, klusjes die nog gedaan moesten worden, ... Dat ging vrij goed en we hadden ons ritme te pakken!
We vierden eerst nog carnaval en daarna werd Covid-19 uitgeroepen tot een crisis waar een lockdown aan vast hing.
Ons ritme viel weg. Het bedrijf waar Gunther werkt ging qua productie terug naar minimale capaciteit, lees: hij was ongeveer 2 maanden tijdelijk werkloos, op mijn werk werd er aangemaand om thuis te werken. Ik moest maar 1 week op 4 effectief aanwezig zijn op mijn werk.
Ik werk op de aankoopdienst in de zorgsector. Terwijl verpleging hard vocht om het virus buiten te houden/te bestrijden werkten wij achter de schermen er hard aan om persoonlijke beschermmaterialen in huis te krijgen. De hele markt was praktisch leeg gekocht door China en andere landen, maar we sprokkelden ondanks alles toch materialen bij elkaar om onze collega's in de verpleging en onze patiënten en bewoners te kunnen voorzien van beschermingsmaterialen.
Intussen is ons huis "Coronavrij" en hebben we niemand verloren aan het virus, gelukkig! In onze privé omgeving bleef niet iedereen gespaard, maar gelukkig heeft niemand in coma gelegen en zijn ze vlot hersteld.

Door samenloop van omstandigheden ging ik weer aan de bak met het maken van kaartjes. Ik maakte er een aantal om enkele mensen een hart onder de riem te steken en een aantal opdrachtkaartjes. Het leek wel alsof ik het freubelen terug ontdekt had en beleefde er weer echt plezier in!
Dus hield ik woord; ik liet GerJanne weten dat ik klaar was om met de leuke spullen die ze me stuurde aan de slag te gaan.


De eerste opdracht was: gebruik het papier en de Birthday-stans.

Ik moet bekennen dat GerJanne haar blog bij mijn favorieten staat in de browser op mijn telefoon. Ik ging de laatste tijd al eens snel piepen op haar blog. Ze heeft altijd zulke toffe kaartjes in de aanbieding!
Met de opdracht in de hand en GerJanne's inspiratie in de lucht ging ik aan de slag!


GerJanne heeft een aantal leuke kaartjes laten zien met ingelegde woordstansen, naar mijn mening is ze daar een kei in. Dus dat wilde ik ook.
Het papier dat ik als achtergrond koos is eigenlijk te druk achteraf gezien, maar laten we het er maar op houden dat het een verjaardag tussen de bloemen is!
Waarschijnlijk heb  ik ook vals gespeeld, want ik heb de enameldots gebruikt. Het locatie-icoontje moet je helpen om de "verjaardag" te spotten tussen de bloemen. Het einde heb ik aangeduid met een gewone enameldot.
Ik ben nu vooral ook heel benieuwd naar het kaartje van GerJanne!

Het kaartje had in principe eerder klaar geweest, was het niet dat papa een akelige val gemaakt heeft toen hij ons aan het helpen was met ons tuinhuis.
Een hardwerkende man die nooit ziek is en bijna nooit klaagt van pijn, ligt plots neer. Op het harde beton, geeft geen kik en zegt enkel: "Het is niet goed".
Hij heeft een gecompliceerde breuk. Voor de geïnteresseerden: een tibiale pilonfractuur. En het lijkt wel alsof het motto is: als ik iets heb, dan heb ik flink zitten. Door de zwelling die niet afnam werd zijn operatie uitgesteld, daarnaast kreeg hij 3 dagen voor de operatie wondroos erbij.
Ondanks alles werd hij afgelopen woensdag toch geopereerd, platen en schroeven moeten alles op z'n plek houden zodat het terug aan elkaar kan groeien. Door Corona hebben we niet goed kunnen communiceren met zijn behandelend arts en mijn vader was na de operatie nog erg verward waardoor hij niet veel heeft mee gekregen van de uitleg. Hij heeft alleen het bombardement van de arts onthouden, die wil misschien zelfs het enkelgewricht gaan vastzetten, aangezien dat na verloop van tijd toch zal moeten gebeuren o.w.v. artrose.
Volgende week vrijdag mag het gips er af om en mogen de hechtingen er uit. Jullie begrijpen dat we dus gespannen afwachten naar dat moment. Ik hoop om dan ook zelf met de arts te kunnen spreken.
In ieder geval wacht hem nog een serieuze revalidatie en heeft hij steunverbod tot minstens begin september. Afwachten dus.

Bedankt voor jullie bezoekje en tot snel!

Liefs,
Sarah

12 opmerkingen:

GerJanne zei

Hoi Sarah,
wat erg van je vader! Ik kreeg helemaal kippenvel toen ik het las. Komt ook door het ongeluk van Matthijs die ook zo'n nare breuk had na het ongeluk. Ik hoop dat je vader toch goed herstelt en dat het vastzetten van de enkel nog vooruit geschoven kan worden!
Je kaartje is erg leuk! En smokkelen geeft niet, als je maar gebruikt wat in de opdracht staat, er mag van alles bij. Dat had ik misschien nog even moeten zeggen. Het inleggen is goed gelukt en geeft altijd ene mooi effect vind ik! En heel leuk ene verjaardag tussen de bloemen! Goed bedacht! De kleuren van het papierblokje maken elke kaart tot een vrolijke kaart denk ik.
En ik hoop dat je de zin in het fruebelen doorzet!
Tot de volgende!

Ela zei

Je kaartje is prachtig, leuk dat jullie elkaar zo inspireren. Maar wat een tijd hebben jullie achter de rug, verhuizen, werk, en dan je vader met die wel heel ongelukkige val. Heel veel sterkte voor je vader met het herstel. Groetjes Ela

Irene zei

Hoi Sarah wat leuk weer iets van je te zien/lezen. Jullie hebben een spannende en drukke tijd achter de rug maar het is vast enorm genieten in het met zó veel liefde opgebouwde huis! Corona heeft héél véél levens overhoop gegooid en nu weer de ongelukkige val van je vader, zorgen en des te knapper dat je zo'n fleurige Bdaykaart hebt weten te maken!
Sterkte met alles, xxIrene

Martha zei

Hee Sarah wat fijn je weer te zien in blogland!
Vanuit je nieuwe huis lekker knutselen!
Veel meegemaakt jullie ook in deze C tijd en nu weer met je vader, heelveel sterkte ermee! Je kaartje vooor de uitdaging met GerJanne vind ik helemaal super, mooi gemaakt! Liefs Martha

Jantine zei

Mooie kaart, Sarah, voor je uitdaging met GerJanne. Ik kwam hier ook terecht via haar blog. Fijn dat je weer plezier en tijd hebt gevonden voor het knutselen,
Vervelend voor je vader, dat is een akelige val met gevolgen...Beterschap voor hem.
Groetjes
Jantine

Sarah zei

Dag naamgenootje. GerJanne doen maandelijks ook een uitdaging en vanochtend las is de titel bij GerJanne ( nog met een spaapkop ) en ik dacht o jee, ben ik iets vergeten. Maar nee, het is een uitdaging met jou!
Wat heb je veel mee gemaakt! Ik hoop dat je papa flink hersteld, klinkt allemaal niet zo goed.
Hier is het 3 maanden druk geweest met thuisonderwijs maar sinds deze week is bijna iedereen weer naar school.
Je kaartje is leuk en zeker het verhaaltje erbij en het icoontje. Leuk bedacht. Veel succes nog! X

Sarah zei

O jee ... Wat een typefouten...

Diny zei

Wat ontzettend leuk gedaan Sarah!
Ben meteen volger bij je geworden....kunnen we nog wat van elkaar leren!
Ik wens jullie heel veel sterkte....het is nogal wat!
Groetjes Diny

Rosina zei

Heel mooi dit kaartje met het swappakketje van GerJanne gemaakt...zo leuk die teruggelegde tekststans...het ik een heel vrolijk kaartje
en tjee wat naar dat je vader zo een ongelukkige val heeft gemaakt...Ik wil best geloven dat het een impact heeft bij je...In ieder geval beterschap met je vader...en sterkte voor jullie...
groetjes Rosina

Nelleke zei

O, wat heerlijk dat jullie nu in je huis wonen. Wat zijn jullie daar druk mee geweest hè. En O wat vervelend dat je vader en breuk heeft opgelopen, dat is een lange revalidatie. Beterschap voor hem. Jou kaartje is leuk, ik begrijp wat je bedoeld. Het is handwerk zeggen we en afdoende leert men. Groetjes Nelleke

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk om je weer in blogland te zien Sarah. Ik heb je verhaal gelezen en wat fijn dat jullie nu in je droomhuis wonen. Het is wel een heftige start geweest met deze rare tijd waarin we leven en dan net als alles "normaal" lijkt te worden maakt je vader zo'n val. Het klinkt heel naar en hopelijk gaat het herstel vlot, ik ga duimen.
Je kaart voor de uitdaging met GerJanne is lekker vrolijk en fleurig, leuk zoals je met de enamel dots gewerkt hebt. Beterschap voor je vader en sterkte.
Lieve groetjes Miranda

Marjan zei

Fijn dat jullie het naar de zin hebt in jullie nieuwe huis, Sarah. Wat een enerverende tijd is het geweest en nog ... en wat een schrik dat je vader zo'n nare val had, dat is zo naar! Heel veel sterkte voor hem en beterschap.

Je kaartje voor de uitdaging met GerJanne is tof, zo vrolijk ook!