woensdag 9 januari 2019

Shiny Birthday

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige kaartje!

Ik heb jullie al eerder verteld dat ik een agenda/kalender heb waar ik alle einddata van challenges in neerschrijf. Als ik dan een kaartje wil maken neem ik mijn mapje erbij en kijk welke challenges er lopende zijn. Ik probeer ze altijd braaf in eerstvolgende lijn af te gaan, maar soms spreekt de ene challenge je al wat meer aan dan de andere.

Ik koos ervoor om met de lopende Birthday Project challenge van MFT aan de slag te gaan. Daar is de opdracht: "Time to Shine". En tjonge, wat doet dit kaartje dat!


Ik ging helemaal over boord met dingetjes die glinsteren en glitteren! Eerst snuisterde ik door mijn spulletjes van MFT en kwam deze leuke All Star weer tegen. Hij leek me perfect voor deze opdracht. Eerst even gezocht naar glinsterpapier, toen ik dat eenmaal had koos ik de andere kleuren voor de schoen uit. Ik plakte de schoen alvast in elkaar en ging verder met het opbouwen van mijn kaart. Terwijl ik door mijn lade van basiskaartjes ging kwam ik de "bling bling" basiskaartjes tegen die ik eens bij Action kocht. Ik heb ze al een tijdje, maar heb er nog niet veel mee gedaan. Ik probeerde wat patroontjes uit en besloot het bij de grote stippen te houden. Ik sneed er met mijn postzegelmal in en plakte het geheel op een zwart basiskaartje van 12x10cm.
En toen moest er nog een tekst rond verjaardag op, maar hoe? En ja hoor, nog meer geglim!
Mama was een tijdje geleden bij de Action en bracht het heat-emboss toestel dat ze verkochten mee, ze wist dat ik dat al een tijdje wilde uit proberen. En voor het prijsje van de Action kan je al eens proberen. Er zaten ook drie poedertjes en een schrijfstift bij.
Met de stift zorgde ik voor inkt op de tekststempels, strooide wat poeder over de tekst, et voila! Het warme emboss gedeelte is misschien niet helemaal goed, maar voor een eerste keer... Blijf het zo'n mooi effect geven. Als finishing touch nog wat plakparels en het kaartje had genoeg shine-gehalte, toch?!

Gebruikte MFT-materialen:
- All Star High Top snijmal
- Happy Hippos stempelset : "it's your day"
- Adorable Elephants stempelset: "happy birthday"

Ben best wel tevreden met het eindresultaat, en dat zeg ik niet snel van mezelf.
Fijne avond nog en tot snel!
Liefs, Sarah

3 opmerkingen:

Hermien zei

Een prachtig kaartje Sarah

Groetjes Hermien

GerJanne zei

Hij is prachtig Sarah, een en al bling bling! Supermooi!
En lief dat je moeder dat zomaar meenam van Action. Is zo leuk om te embossen!

Martha zei

Hoi hoi Sarah,
Zeker te weten dat je trots mag zijn op dit resultaat,
Wat een leukevkart heb je gemaakt!
Je zult zien dat je Veel plezier gaat beleven aan het heat embossen, lief van je moeder dat ze aan je heeft gedacht!
Liefs Martha