vrijdag 9 april 2021

Cat Chat

Hoi!

Ik zag de lopende challenge van Simon Says Stamp voorbij komen, de opdracht is Layer It.

Ik las dat ze deze week producten van Tim Holtz in de spotlight zetten. Je moet ze niet gebruiken, maar het mag.

Het triggerde mij meteen!
Ik won namelijk ooit eens een setje van Tim Holtz bij een ander challenge blog (bedankt Ally!), maar dat ik had ik tot nu toe nog nooit gebruikt.

Dit setje, samen met enkele Distress inktjes, is het enige dat ik in huis heb van Tim. Er staan wel nog wat zaken op mijn verlanglijstje ...

Bij het thema dacht ik meteen aan een filmpje dat ik eens keek over de Oxide inkt, dat je daar ook laagjes mee kan maken.

Dus ging ik met die weinige items aan de slag.

Ik maakte met Distress Oxide wat achtergronden. Ik sneed ook tags, voorzag ze van een egale laag Oxide inkt en ging dan met een andere kleur en stencil aan de slag.

De katten stempelde ik op wat restjes achtergrond papier en sneed ik uit met bijhorende framelits. Ik was verbaasd over hoe soepel die mallen werken!


De hoofdachtergrond bestempelde ik nog en haalde hem dan door de embossingmal die ook bij de set zit.

Ik ben erg tevreden met de kaart! De felle kleuren van de Oxide inkt kwamen eerst nogal psychedelisch over, maar in combinatie met deze gekke katten kan het best!

Een stukje twine doorheen de tags geeft het nog een beetje pit. Met een witte rollerpen minimale accentjes op de tags.

Gebruikte materialen:
- zwart cardstock
- aquarel papier
- Distress Oxide inkt: spiced marmalade, picked raspberry en seedless preserves
- stencils
- Cat Chat set: stempels, framelits en embossingfolder

Benieuwd wat jullie er van vinden!

Groetjes en fijn weekend!

Sarah

6 opmerkingen:

jackelien zei

Hoi
Erg mooi gemaakt.
Groetjes Jackelien

martina's kaartjes zei

hihih, ze zijn leuk geworden, je katten !
mooi resultaat geeft dat
grtjs,martina

VoormeKaartje zei

Wat is dit leuk geworden. Ook erg mooie katten stempels.
Groetjes, Christa

Eri zei

Je hebt een heel erg leuke kaart gemaakt met de kattenstempeltjes en de mooie kleuren inkt.
Groetjes, Eri

Martha zei

Geweldige kattenkaartjes Sarah
Mooie kleurtjes!
Liefs Martha

GerJanne zei

Ha Sarah,
wat een enige katten zijn het! En wat een leuke kaart! Kan prima hoor met deze kleuren zo bij elkaar.
Ik vind hem gaaf!