woensdag 24 april 2019

Piggy Bank

Hallo allemaal!

Hopelijk hebben jullie mogen genieten van mooie Paasdagen! Wij hebben dat tussen de bouwbedrijvigheden zeker en vast gedaan!
Afgelopen weekend waren we druk bezig met pannen leggen. Normaal zou men volgende week maandag de ramen en buitendeuren komen plaatsen, maar de planning van onze ramenmannen is verschoven. Stiekem hoop ik dat het hen toch nog zal lukken eind volgende week want ik ben echt zó benieuwd hoe het zal zijn, zwarte ramen en zwarte deuren... Onderaan deze post laat ik nog eens wat foto's zien want tussen hoe het er nu uit ziet en de laatste foto's die ik hier deelde zit een wereld van verschil!

Eerst het kaartje van vandaag; een tijdje geleden was ik één van de gelukkigen die een stencil bij Marleen won. Ik had doorgegeven dat ik graag het varkentje wilde en dat kreeg ik dan ook. Ik maakte een bedankkaartje voor Marleen dat kan je *hier* zien. Geen wonder dat ik MD-materialen moest gebruiken toen hé 😉. Vandaag ging ik eindelijk eens aan de slag met het stencil. Aanstaande zondag doet mijn nichtje haar vormsel en dit was dus de ideale gelegenheid om het spaarvarkentje eens te maken. Ze krijgt een centje en ook nog wat knutselspullen (ze is immers ook een freubelmie!).


Op het blog van Marleen kan je een duidelijke uitleg vinden over hoe je het spaarvarkentje moet maken. Het dp komt uit een oude blok van de Action, wat hartjes en "hoera" deed ik volgens het principe van heat embossing (lees: niet volgens de regels van de kunst). Ik blijf er moeite mee hebben dat rondom mijn te embossen gedeelte ik het niet netjes krijg en dus met plekjes blijf zitten. Toen was het varkentje gewassen en mocht hij/zij zich terug vuil gaan maken tussen de Lupinen die al aan het uitschieten zijn, het was zo'n leuk zicht dat dat even op de foto moest.


Dan nog enkele foto's van de bouw:
De achterkant

De voorkant

Het is heel leuk om te zien hoe onze keuzes, tot nu toe, echt mooi bij elkaar passen! Jullie begrijpen dus vast dat ik enorm benieuwd ben naar het zicht als de ramen en deuren er eens in staan.

Veel liefs voor nu,
Sarah

7 opmerkingen:

Eri zei

Leuk spaarvarken heb je gemaakt met je gewonnen stencil. Je krijgt een prachtig huis als het af is. Ik denk dat zwarte ramen en deuren er heel mooi in zullen staan.
Groetjes, Eri

Rosina zei

Heel mooi varkentje heb je voor je nichtje gemaakt Sarah..leuk om zo een gaaf patroontje te winnen..
en wooow wat een schitterend nieuw huis zijn jullie aan het bouwen...FANTASTISCH!!!geen wonder dat je daar blij van wordt...

lieve groetjes
Rosina

Scraptastisch zei

Wat een leuke stencil is dit ook weer van Marleen hè en wat leuk dat je die gewonnen hebt! En je nichtje weet vast wel raad met de inhoud van dit varkentje, hihi En wouw wat een prachtig huis zijn jullie aan het bouwen Sarah veel succes met de verdere bouw!
xx Gerie

Nelleke zei


Mooi spaarvarken maakte je en wat inhoud erbij is ook niet te versmaden.
En wouw wat jullie huis mooi zeg! Wat een project, wat wordt die mooi. Succes ermee. Groet, Nelleke

Gerrina zei

Leuk \o'n spaarvarken-kaart!
Enne denk dat zwart een perfecte kleur is om 'smoel' aan het huis te geven! Ben benieuwd! Groetjes, Gerrina

Martha zei

Hoi hoi Sarah
Wat een leuk varkentje heb je gemaakt!
Zooooheee wat vordert de bouw mooi zeg en wat grooot!
Kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent naar de kozijnen ramen en deuren!
Liefs Martha

Angelique zei

Leuk om het varkentje te winnen en er dan een prachtige kaart mee gemaakt. Prachtig huis is er in aanbouw, dat wordt een fijn thuis. Heerlijk om zo stap voor stap je keuzes tot hun recht te zien komen.
lieve groetjes Angelique