donderdag 10 november 2022

12 Cards of Christmas 2022 - #11 - Inspired by GerJanne en Sarah

Dag lieve allemaal!

De tweede donderdag van de maand hebben GerJanne en ik onze vaste afspraak met jullie, dan zijn we er steeds met onze onderlinge kerstuitdaging. En dat is natuurlijk voor het voorlaatste kaartje van dit jaar niet anders. Ik ben al volop bezig met de voorbereidingen van onze uitdaging van volgend jaar...

Voordat GerJanne en Peter naar hun Brussendag vertrokken, kreeg ik opdracht 11 door: "Maak een drieluik en je mag alles uit het pakket gebruiken. Behalve het papier van CraftEmotions. Gebruik in elk geval het knipvel, de vellumteksten, de tags en de enameldots."

Met een drieluik kaartje, kan je nog allerlei kanten uit. Harmonicagewijs, een basisstuk met aan beide zijden flapjes, ...

Ik ging uit van een plaatje van het knipvel en ben zo tot een drieluik van ongelijke delen gekomen.


De basis is een A5 cardstock dat ik iets smaller sneed. Het rechterflapje bleek achteraf wat te kort, waardoor het kaartje niet netjes toe blijft als je 'm plat legt. Maar dat mag de pret niet drukken.


Het "te kleine" flapje was ideaal voor nog een tekst van het vellumsheet dat in het pakket zat.


Aan de binnenkant is er dan plaats voor het plaatje. Aangezien ik de tags moest gebruiken heb ik aan de binnenkant een soort zakje gemaakt om de tags in te stoppen.
Ik ga mijn persoonlijke wensen op de tags schrijven, want daar is op dit kaartje niet echt plaats voor.


Het plaatje steelt wel helemaal de show vind ik zelf, en dat heeft ook mijn voorkeur. Zo'n mooie plaatjes moeten de show stelen, toch?!

Volgende maand alweer de laatste opdracht. Ongelooflijk!
Van de week was ik met het pakket voor 2023 bezig en zelfs Gunther zei: "Ben jij alweer aan de beurt? Niet te geloven! Het lijkt wel vorig jaar dat ik het pakketje voor GerJanne naar de post bracht."
Hij herinnert het zich nog zo goed omdat ik op dat moment, letterlijk, niet onder de voeten uit.

Dank voor jullie bezoekje! Zijn jullie ook al gaan piepen bij GerJanne?
Ik link mijn kaartje nog bij 52WTC en dan ben ik er mee weg...

Liefs,
Sarah

11 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

helemaal leuk kaartje heb je gemaakt ! geslaagd hoor
grtjs,martina

Annemarie en Merit zei

Wat een prachtig kerstkaartje, mooi gemaakt zo!! Gezellig dat je meedoet bij 52 weeks to Christmas!

Liefs, Merit en Annemarie
DT52WTC

Martha zei

Helemaal prachtig deze drieluikkaart, Sarah
Mooi met die plaatjes!
Leuke uitdaging!
Liefs Martha

Irene zei

Ook jouw drieluik is prachtig Sarah, grappig allebei met label in een pocket!
XxIrene

Irene zei

Uuuh dat was dus één van de opdrachten hihi, beter lezen Irene 🤪.
Xx

Diny zei

Wat een opdracht zeg....maar je hebt hem leuk uitgevoerd Sarah....mooie kaart heb je gemaakt!
Groetjes Diny

Marjan zei

Ja hoor, bij Gerjanne ben ik al geweest, wat een mooie kaart heb jij er ook van gemaakt Sarah!

GerJanne zei

Hoi hoi lieve Sarah,
wat heb je een leuk drieluik gemaakt met ongelijke delen. Ik vind hem echt heel erg leuk! En het plaatje is leuk he? Ik dacht: meteen maar alle drie... En zo hebben we ook de tags weer gebruikt.
De laatste opdracht moet ik nog bedenken. Hij komt dit weekend in je mail box.
Liefs,
GerJanne

Jantine zei

Wat een leuke kaart, Sarah! Mooi model. En ja, de tijd gaat zo snel. Doordat we nog steeds van dat mooie weer hebben overvalt iedere keer de datum me ook een beetje, dan denk ik dat het pas oktober is ofzo.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Daphne zei

Heel leuk model, wat inderdaad de show steelt.
Leuk om dan de tekst op de tags te schrijven, want elke andere plek zou afbreuk doen aan deze kaart.

PIKO hobbyblog zei

Jij hebt ook al zo'n prachtige drieluik gemaakt. TOP!
Groetjes,
Pia