vrijdag 8 maart 2019

Happy Bee- day

Hallo iedereen!

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn tijgerkaartje en de lieve woorden voor ons dwergpapegaai Frits. We hebben haar nog bij ons, maar haar oogje blijft ze dicht houden. Bij het verzorgen merkten we dat haar oogje steeds verder weg zakte en dat het moeilijker open ging. Het zijn erg bewogen weken geweest met heel wat tranen.
Vanavond moet ze op controle bij de dierenarts, ik ben benieuwd. Ik ga weer met een bang hartje!
Het is zo dubbel; ze lijkt geen pijn te hebben, ze eet en drinkt flink, … Maar langs de andere kant wil ik ook niet egoïstisch zijn en kiezen voor kwantiteit in plaats van kwaliteit. Het bezoek bij de dierenarts maar even afwachten zeker?

Door de commotie rond ons Fritske had ik niet heel veel zin in de carnavalsdagen. Ik vond er dan ook echt niets aan dit jaar.
Op zondag zijn we steevast van de partij bij onze vrienden wat verderop. Ieder jaar met de optocht voorzien ze een grote tent voor al hun genodigden en dit jaar was het thema cowboys en indianen. Ik ging weer zelf aan de slag om een pakje te maken, want beide had ik nog niet in mijn bezit. Ik maakte zelf een indianenpakje. Helaas is het mijn ontgaan om zelf een foto te nemen. Dus ik wacht op foto's van anderen, dat hebben jullie dus nog tegoed!
Op maandag was het dan bij ons te doen, maar door de felle wind en flinke buien in de voormiddag was het maar zwakjes. Ik kocht vorig jaar bij de Zeeman een Minnie Mouse onesie, die trok ik nu opnieuw aan, ik heb geen last gehad van de kou! 's Avonds zijn we nog even weg geweest en het was gezellig.

Woensdag nam ik even de tijd om de kalender te bekijken, want er komen weer heel wat jarigen aan. Tijd dus dat ik weer eens mijn knutselspullen in dook. Ik heb nog enkele nieuwe stempelsetjes liggen en die riepen om inkt! De lieve bijtjes van Hello Bluebird mogen de aftrap nemen.


De basis is een rechthoekig kraftkaartje met daarop zwart papier (accentueert het geel zo mooi!). De achtergrond (honingraat) is zelfgemaakt. De bijtjes stonden in bestelling toen ik in de Action deze 2-in-1 embossingfolder met honinggraat tegenkwam! Hij embost natuurlijk, maar snijdt tevens ook uit.
Dat deed ik dus met een wit vel, voorzag het van Distress Ink (Wild Honey), spetterde met water en stempelde nog wat gestreepte hexagons uit het setje op de kaart. De witte overblijfsels na het embossen en stansen legde ik hier en daar terug neer, vond ik wel een leuk effect geven.
Natuurlijk geen bijen zonder bloemen! Dus zocht ik tussen mijn bloemen en besloot om deze witte bloemblaadjes te nemen en een knoopje als hart te gebruiken (zo raakt de oude voorraad misschien ooit eens op). De bijtjes op kleur gebracht met de markers van Action en de stiptechniek uitgeprobeerd op de vleugels. Nog een tekstje en wat plakparels erbij, klaar!
Ben zelf best tevreden met dit kaartje! Benieuwd wat jullie er van vinden!

Ik link 'm graag bij volgende challenges:

Veel liefs voor nu,
Sarah

7 opmerkingen:

Sarah zei

Ik vind je kaart geweldig! Heb de bijtjes ook, ze zijn zo tof. Vorige week ging ik nog langs de Action en als ik deze 2 in 1 had gezien, had ik hem zeker gekocht!
Veel succes met Frits!

Hermien zei

Prachtig kaartje Sarah

Groetjes Hermien

Irene zei

Een superr leuke 100% bee happy-kaart Sarah!

XxIrene

Martha zei

Hoi hoi Sarah,
Hopelijk weet je al wat meer over Frits en dat het maar positief mag zijn je gaat je hechten aan je diertje immers!
Mooi bijenkaartje heb je gemaakt, superleuk!
Liefs Martha

Lisa Andersson zei

Oh such an adorable card, just love those cute little bees.
Hugs, Lisa

Lorraine A zei

Gorgeous card Crea :-) the bees are adorable and I love the whole honeycomb background, very cute :-)

thanks for joining us on the Simon Says Stamp Monday Challenge
Luv
Lols x x x

Colien zei

Leuk kaartje, gaaf die embossingmal!
Bedankt voor je bijdrage aan onze challenge op het 4 Season challenge blog.
Grtz Colien