donderdag 12 mei 2022

12 Cards of Christmas 2022 - #5 - Inspired by GerJanne en Sarah

Hallo'tjes!

Een nieuwe maand brengt ook een nieuwe uitdaging van GerJanne.
En dus ging eindelijk het kaartjesregister nog eens open. De laatste tijd schiet de tijd er aan in, en het mooie weer van de afgelopen dagen zorgt ervoor dat we vooral buiten genieten. Dus laten we maar zeggen dat we nu min of meer weten hoe een Australische kerst moet voelen. I'm dreaming of A white Christmas in hartje zomer...


De vijfde maand staat gelijk aan de vijfde opdracht. Die luidde als volgt:
Maak één of meerdere kaarten met de 5 plaatjes die los in het pakket zitten. Je mag helemaal zelf bedenken of je 1, 2, 3, 4 of 5 plaatjes gebruikt. Gebruik voor 1 kaart ook het papier wat in het pakket zit en de enameldots. Verder helemaal vrij.

Dus één kaartje zat er niet in. Maar één plaatje van de vijf kiezen was ook geen makkie. Ze zijn namelijk allemaal erg lief!

Toen ik er voor ging zitten zag ik meteen een match. Het plaatje met het schaapje en papier met het dessin van een schapenvachtje, moest het zo zijn?


Het is een klein plaatje en dus ook een klein kaartje van 10x10cm.
Ik keek even goed naar het plaatje en naast het schaapje zie je vooral de sterren en de bel rond het schaapje zijn nek. Dus ging ik op zoek naar gouden sterren, ik vond ook nog wat gouden sequins. In het pakketje dat ik van GerJanne kreeg zat ook een uitdrukvel waarop ik een belletje had gespot. Dus wat gouden twine, belletje, enameldots, tekst-stempeltje en klaar is kaartje.

Maar ik kon niet kiezen tussen de plaatjes en zag het plaatje van het roodborstje dat op een gekruld smeetijzerwerkje zit. Ik wist dat ik ergens nog een mooi papiertje had met gouden krullen. Dus ging ik op schattenjacht tussen mijn spullen...


Ook dit kaartje is vrij simpel gehouden, temeer omdat het plaatje zo mooi is en ik de gouden krullen van het papier verder niet wil verstoppen. Er lagen nog wat sequins op tafel, dus strooide ik die ook nog over de kaart.

Nog drie plaatjes over, maar ik ben er helaas niet meer aan geraakt om er mee aan de slag te gaan.
Hoewel ik voor twee plaatjes wel alvast het juiste papier in mijn hoofd heb.

Ik ben benieuwd welke plaatjes GerJanne gekozen heeft en hoeveel kaartjes ze uiteindelijk gemaakt heeft! Kijken jullie even mee?

Ik link mijn kaartjes ook nog even bij 52WTC.

Liefs voor nu,
Sarah

12 opmerkingen:

GerJanne zei

Nou, dat was dan twee zielen 1 gedachte! Ook het papier bij het schaapje en ook een 10 x 10! Hoe is het mogelijk! Wat leuk. En die andere is ook heel gaaf. Ik kwam ook maar toe aan 2 kaartjes. prima toch!

Martha zei

Ha die Sarah
Ik ben net bij GerJanne gaan kijken en ha daar zag ik hetzelfde kaartje met dat achaspje en dat leuke achtergronddp
Heelvleuk gemaakt!
Fijne dag, liefs Martha

Cinderella zei

Hoi hoi

Superleuke kaartjes en wat een leuk idee
Fijne dag
Liefs en Creatiefs
Cinderella

bolletjelucky.blogspot.com zei

Dat zijn twee lieve kerstkaarten geworden Sarah, vooral de eerste vind ik helemaal top. Ik zag ze (nog) niet staan bij 52 WTC? Gezellig als je ze daar nog plaatst.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Eri zei

Leuke kaarten heb je gemaakt Sarah! Grappig dat jullie allebei het schaapje en het wollige papier hebben gebruikt.
Groetjes, Eri

Jantine zei

Prachtige combinatie van de leuke plaatjes en het papier dat je gebruikte, Sarah! Twee heel geslaagde kerstkaartjes!
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC deze week!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anita van Deur zei

Schattige plaatjes die je super mooi verwerkte tot kaartjes.

Diny zei

Blogger doet heel raar....ik heb geen idee of mijn berichtje bij je aankomt.
Maar ik wil toch even zeggen dat ik je kaartjes erg leuk vind!
Ik heb ook al bij GerJanne gereageerd en hoop dat haar berichtje ook is aangekomen.
Groetjes Diny

Nancy Soetaert zei

haha, allebei een kerstkaartje met het schaapje!
Mooi hoor!
groetjes
Nancy 52WTC

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt Sarah, het is een gaaf pakketje. Ik ga eens bij GerJanne kijken. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

Daphne zei

Knutselen gaat in het voorjaar altijd wat moeizamer, dan wordt het mooi weer en willen we het liefst zo veel mogelijk buiten zijn.
Toch maakte je 2 hele mooie kaartjes!!
Zo mooi, zoals je het papier perfect bij het plaatje hebt bedacht.

Marja Sch zei

Wat een schattige kaartjes. Groetjes Marja