donderdag 9 december 2021

Sarah en GerJannes Swapchallenge 2021 - 12 Cards of Christmas #12

Dag lieve allemaal!

Hartelijk dank voor jullie lieve reacties op het doopkaartje van Tamina en op het album. Altijd leuk om te lezen, maar dat weten jullie net zo goed.


We zijn alweer beland aan maand 12 van het jaar, wat is het snel gegaan!
Ik weet nog dat ik vorig jaar deze "12 Cards of Christmas" bedacht als onderlinge uitdaging met GerJanne. Ik had er schrik voor dat het wat langdradig zou worden. Maar het tegendeel werd doorheen het jaar bewezen!

Dus zijn we er op deze laatste, tweede donderdag van de maand, van 2021
(een kleine doordenker!)
met de kers op onze taart, de bekroning op ons werk: De Laatste Ster.

Opdracht was om van alle aangesneden papiertjes een foto te maken. Het was de bedoeling om dit restpapier te gebruiken.
Jullie kennen het vast wel dat je altijd nog stukjes en strookjes papier over hebt en het nooit echt gebruikt. Dat moest nu even anders.


Er moesten minimaal 2 sterren verwerkt worden op het kaartje en dat telkens op een ander manier (papieren ster, stervormige enameldot, sterstempel, ...) . En ook een tekststempel uit het pakketje moest te zien zijn.


Dit was mijn kaartje naar aanleiding van de opdracht. Ik stanste een witte ster uit en bekleedde hem met allerlei papiertjes, de overlapping gemaskeerd met glitter washitape en nog een glitterster er bovenop.
Dan nog een embossingfolder met sterren. Het leek me leuk om in de uitgestanste sterren ook dp te laten terugkomen. En dan nog enameldot sterretjes. Touwtje met tekst eraan en klaar.

Tussen de regels door kon ik lezen dat GerJanne meer dan één kaartje had gemaakt, en dus ging ik zelf ook nog aan de slag. Dit is mijn tweede uitwerking.


Nog een strook restpapier met daarop "strookjeskerstbomen". Je ziet het haast niet, maar de kerstbomen zijn allemaal van hele dunne strookjes verschillen papier. Die dunne strookjes plakte ik eerst op een basis om daarna als kerstboom uit te stansen.
De groene enamelsterren heb ik nog eens op kraft sterretjes geplakt. Op de kerstboompjes plakte ik ook nog allerlei sterretjes. Deze komen van zo'n stickervel, je kent ze wel; goud of zilver en dan met teksten of dergelijke voor allerlei gelegenheden.

En natuurlijk show ik mijn kaartjes graag nog een laatste keer bij 52WTC

Ik heb echt héél erg veel plezier beleefd aan onze uitdagingen! Het is een kleine stok achter de deur voor de kerstkaartenrush die ieder jaar terugkomt.
Ik kan met zekerheid zeggen dat GerJanne het net zo leuk vond als ik. En dat maakt het eens zo bijzonder!

Veel liefs voor nu,
Sarah

14 opmerkingen:

Je@net zei

Erg leuke restjeskaarten, Sarah!

Annemarie en Merit zei

wat een leuke kaartjes heb je weer gemaakt voor de uitdaging met GerJAnne...
Fijne dag veel liefs en leuk dat je er weer bij bent vandaag.
Annemarie en Merit DT52WTC.

Anita van Deur zei

Helemaal top je kaartjes jullie dagen elkaar goed uit, fijne dag.

Eri zei

Wow, super gedaan Sarah! Het zijn heel leuke kaarten geworden met de restjes!
Groetjes, Eri

Martha zei

Ha die Sarah, wat een leuke testverwerking heb je gedaan!
Mooie kaarten in lieve kleurtjes!
Soms heb je net een extra zetje nodig om kaartjes te maken!
Liefs Martha

GerJanne zei

Hoi Sarah,
wat zijn ze leuk! De eerste vind ik heel gaf met die verschillende punten van de ster en het mooie lint. En jij hebt echt minstens 2 sterren gedaan. Bij mij zijn ze echt een toevoeging bij de kaarten die ik vandaag laat zien.
En je moet nog even aan de bak voor volgende week donderdag!
Het was ontzettend leuk om te doen en ik heb zin in volgend jaar! Houd je mailbox in de gaten!

Jantine zei

Prachtige kaarten, Sarah en nog maar liefst 2! Ik vind jullie uitdaging heel erg leuk, heb er van genoten.
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

bolletjelucky.blogspot.com zei

Jouw restjes kerstkaarten zijn ook heel mooi geworden Sarah. Ik vind die kerstster gaaf. Heel leuk bedacht en uitgevoerd.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Diny zei

Je hebt twee hele leuke kaartjes gemaakt Sarah!
Jullie hebben het goed volgehouden!
Ik ga nog even bij GerJanne kijken!
Groetjes Diny

Antjes kaartcreaties zei

Knap hoor hoe je de restjes dp verwerkt hebt op de kaarten Sarah.
Ze zijn allebei heel leuk geworden.
Groetjes Antje

Nancy Soetaert zei

toffe kaartjes met je restjes!
leuk zo'n jaar-rond-uitdagingen!
groetjes
Nancy 52WTC

Daphne zei

Jullie verzinnen steeds van die leuke opdrachten, dit ook weer, sterren, je kan er alle kanten mee op een het past helemaal bij de tijd van nu, zo vlak voor Kerst.
Leuk hè, elkaar uitdagen.
Gaan jullie door, volgend jaar?

Nelleke zei

Hele gave kaarten zeg! Wat leuk die reepjes papier en daar een kerstboom uitstansen. groetjes, Nelleke

martina's kaartjes zei

grappige, leuke kaartjes maakte je ! geslaagd
grtjs, martina DT 52 WTC